Klanttevredenheidsonderzoek 2020

Hoe beoordelen ouders en leerlingen ons in 2020?

Deze vraag hebben we hen eind vorig schooljaar gesteld. Want hoewel wij alles in het werk stellen om een optimale dienstverlening te leveren, willen we graag weten of dat ook zo wordt ervaren voor wie het telt: onze klant.

We zijn fier op de resultaten van ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek (KTV). Ze stimuleren ons om te blijven werken aan de kwaliteit van onze dienstverlening.

Bestelgemak


Het onlinebestelproces werd door ouders en leerlingen beoordeeld met een 8,5 op een schaal van 10.


Onze website scoort hoog als het gaat om gebruiksvriendelijkheid. 83,7% van de bestellers geven aan zeer gemakkelijk een bestelling te kunnen plaatsen, terwijl voor 11% alles normaal en naar verwachting verloopt. 5,5% van de bestellers heeft moeite met bestellen.

Luisteren

We hebben goed naar onze klanten geluisterd en waar nodig zaken verbeterd. En dat leidt tot resultaat.


77,5% van onze klanten gaf aan dat zij Iddink zouden aanraden bij anderen. 15% staat hier neutraal tegenover en een minderheid van 7,85% maakt liever geen reclame voor ons.

Telefonie

Over onze telefonische klantendienst zijn vragen gesteld betreft een algemene indruk, deskundigheid, correctheid en vriendelijkheid.


Wanneer we hier een gemiddelde van nemen zien we een beoordeling van 8,4 op een schaal van 10.

Enkele opmerkingen van klanten:
“Goede service”
“Fijne manier om te bestellen”

Whatsapp

Sinds twee jaar kunnen onze klanten gebruik maken van Whatsapp om contact op te nemen. We zien aan de score dat deze manier van communiceren positief wordt beoordeeld.


De score voor gebruik van Whatsapp is hoger dan voor telefonie. We scoren een 8,9 op een schaal van 10 bij gebruik van Whatsapp.

Kortom: we hebben een aantal belangrijke verbeteringen doorgevoerd en met een goed resultaat. Voor ons, maar vooral voor onze klanten.

Dat Blijven We Doen

Ook dit jaar houden we een vinger aan de pols en blijven we onderzoeken en vragen naar de behoeften van klanten, scholen, partners en onze eigen mensen. Zo denken we de beste samenwerking te bereiken en mooie resultaten te behalen.

*alle beoordelingen zijn gemeten via officiële tools (Net Promotor Score, Customer Effort Score).

Wenst u meer informatie over onze werking?

Contacteer ons. Wij komen graag onze diensten vrijblijvend toelichten.